surau

Sila klik..untuk mengetahui siapa penaja kami....

My Iklan from 1adscenter.net

Mangosteen for your healthy family

Mangosteen for your healthy family
buah manggis untuk kesihatan anda sekeluarga

Mainpage

Wednesday, May 27, 2009

Khasiat buah manggis untuk kesihatan

Meneroka rahsia alam yang tertinggal sepi. Gelaran RATU buah ada sesuatu yang tersembunyi yang tidak digunakan didalam kehidupan seharian kita. Di sebalik kejadian rupa yang gelap dan buruk tersembunyi 1001 rahsia perubatan yang amat menakjubkan. MANGGIS Ratu buah “Anugerah Agong” dari Pencipta kepada kita.


Kesihatan yang baik adalah modal kita untuk meneruskan kehidupan ini. Peliharalah nikmat ini sementara ianya masih ada dan bersyukurlah. Berbaktilah kepada mereka disekeliling kita yang memerlukan nikmat kesihatan.

Buah manggis adalah buah bermusim dengan kulitnya berwarna unggu dan isi berwarna putih serta rasanya yang amat sedap. Kajian terkini melalui sains berjaya membuktikan khasiat dan kelebihan buah manggis lebih dari itu dengan penemuan sejenis bahan aktif di dalam buah manggis yang dikenali sebagai xanthone.


Xanthone ialah suatu bahan kimia aktif dengan strukturnya yang terdiri daripada jejari 3- cecincin dan ini menjadikannya sangat stabil ketika berada dalam badan. Struktur ini turut menjadikannya sangat stabil dalam pelbagai keadaan samaada panas atau sejuk. Terdapat lebih dari 40 jenis xanthone dalam buah manggis dan merupakan yang terbanyak.

Bagaimana Khasiat Manggis membantu merawat penyakit?

Khasiat terbaik dari manggis ialah xanthone. Ianya bersifat anti-oksida. Pengoksidaan merupakan proses berbahaya yang berlaku setiap masa dan setiap hari dalam tubuh kita sama seperti proses yang berlaku dan menyebabkan karat pada besi. Proses pengoksidaan ini juga kebiasaannya disebut sebagai penuaan.

Xanthone akan melindungi sel dan mengurangkan kerosakan pada sel terutamanya akibat serangan radikal bebas.




Selain anti-oksida, buah manggis juga berfaedah sebagai antibakteria, anti-kanser, anti-radang malah warna unggu yang terdapat dari buah manggis juga mempunyai khasiat tersendiri.

Tekanan oksidatif adalah satu keadaan di mana jumlah radikal bebas di dalam tubuh melebihi kemampuan tubuh untuk meneutralkannya. Akibatnya, peningkatan proses pengoksidaan sel-sel tubuh normal menjadi semakin tinggi dan menimbulkan kerosakan yang lebih banyak.

Penulisan perubatan membuktikan bahwa tekanan oksidatif adalah penyebab utama penuaan diri dan timbulnya penyakit kronik seperti barah, penyakit jantung, alzheimer, dan lain-lain. Tekanan oksidatif ini dapat dicegah dan dikurangi dengan pengambilan antioksidan yang cukup dan optimal ke dalam tubuh.

Apa itu Radikal Bebas?

Radikal bebas ialah bendasing yang wujud didalam sel-sel badan kita disebabkan faktor-faktor pemakanan dan cara kehidupan kita yang terdedah kepada persekitaran yang tidak bersih. Sekiranya radikal bebas ini wujud secara berlebihan didalam badan kita, maka ianya akan menyebabkan badan kita terdedah kepada serangan penyakit dan menjadikan kita lemah.

Sekiranya radikal bebas ini wujud terlampau banyak, maka simptom-simptom kanser akan membesar dan merosakkan fungsi badan kita. Kanser yang tidak dapat dikesan pada peringkat awal adalah dicatat sebagai 'pembunuh senyap' di negara ini. Radikal bebas ini juga dikenali sebagai toksid. Radikal bebas hanya boleh dinyahkan daripada badan kita dengan kelebihan Xanthone yang terdapat dalam Charge Gold-Mangosteen!.

Kebaikan CHARGE MANGOESTEEN Pada Diri Kita.

  1. Meneutralkan radikal bebas (benda asing) didalam badan kita
  2. Membebaskan diri anda dari serangan toksid dan barah
  3. Menambah system perlindungan badan dari serangan penyakit.
  4. Menghasilkan kulit badan sihat dan cantik serrta halus.
  5. Memperlahan usia penampilan tua diri anda (Anti-penuaan)
  6. Kajian pasaran produk minuman ini yang berkualiti tinggi zat, rasanya dan kebaikannya
  7. Kajian pasaran produk ini yang pertama dipasaran dikeluarkan oleh pengusaha MUSLIM. Tiada ragu-ragu.
  8. Kajian pasaran produk ini juga diminati ramai oleh golongan remaja kerana mutu rasanya yang lazat.
  9. PELUANG untuk menambah pendapatan sampingan.

No comments:

Post a Comment