surau

Sila klik..untuk mengetahui siapa penaja kami....

My Iklan from 1adscenter.net

Mangosteen for your healthy family

Mangosteen for your healthy family
buah manggis untuk kesihatan anda sekeluarga

Mainpage

Monday, May 25, 2009

cuti-cuti gi Melaka...

Baru-baru ni saya sekeluarga berkesempatan berkunjung ke melaka...negeri yang penuh dengan warisan sejarah...walaupun sehari...tetapi ada juga benda menarik yang saya dapat lihat disana...hmmm seperti taman mini asean...ok la...walau ada tempat yg sudah rosak...

hehehe...lihat saja lah gelagat anak saya ni...tiap-tiap rumah yang dia naik...mesti buka tudung saji......abah....tak nampak ape pun...itulah ayat yang keluar dari mulut dia setiap kali buka tudung saji...


ni pulak tengah main alat muzik tradisional bersama my wife...hmmm nama alat tu lupa..hehehe...sebab tiap-tiap hari dengar cd mengaji...lagu yang keluar pun macam ngaji jugak...
lagu alif ba ta sampai hamzah ya...mudah-mudahan jadi anak yang solehah...Amin....



kami pergi bersama keluarga yang datang dari perak...gambar ni diambil dekat taman botanikal..ingat nak masuk aquaria...rupa-rupanya aquaria nya sebesar akurium..(hehehe..kecik rupanya..ingat boleh jalan-jalan kat dalam sampai penat)..tapi kami tak masuk pun..rasa macam tertipu...papan tanda punyalah besar...tapi yang penting enjoyy...
ni satu lagi penemuan baru....sebelum ni...banyak kali tengok kereta yang pernah digunakan oleh bapak kemerdekaan malaysia...tetapi tak tahu pun kereta ni unik...itu pun abang beca yang bagitahu...bayar RM20.00 semua bab sejarah dia buka...

hmmm...cantik jugak kereta ni...kalau ada lagi sekarang...berapa harganya...


Cuba perhatikan betul-betul...tempat isi minyaknya tersorok...ni kalau bawak keta ni...sure pening cari tempat nak isi minyak...

Gambar dibawah ni saya tunjukkan perbezaan dulu dan sekarang...

amacam ada beza tak.....itulah sejarah...tiap-tiap sejarah tidak boleh ditokok tambah...yang asli itulah sejarah.....ada lagi...

hmm...terima kasih pada sahabat saya yang meng emailkan gambar tersebut...saya pun tak tahu dia dapat dari mana....tetapi bagus untuk kita kongsikan bersama...

gambar di bawah ni adalah pokok melaka....rasa buahnya pahit...tapi bagus untuk rawat sakit buah pinggang...abang beca tu cakap...lagi satu dia kata di india diaorang buat jus buah melaka

Malam tu sebelum balik...kami semua pekena asam pedas claypot...tapi saya order yang lain...my wife dan adik saya order asam pedas claypot...tapi sambil-sambil tu...hulur jugak sudu nak rasa...pedas sikit...tapi diaorang cakap sedap...ikut cita rasa masing-masing...

No comments:

Post a Comment